دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

علی اصغر محمدی: وزیر آموزش و پرورش از تصویب مقدمات طرح افزایش پلکانی حقوق فرهنگیان در مجلس خبر داد.

بر اساس این گزارش محمود فرشیدی در حاشیه آیین نواختن زنگ هسته‌ای با بیان این که رویکرد خاص دولت به آموزش و پرورش دلیلی بر حل مشکلات این بخش در کوتاه مدت نیست گفت: مقدمات طرح بحث افزایش حقوق کارمندان دولت به صورت پلکانی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس، تقریباً تصویب شد که با اجرای آن شاهد افزایش دریافتی‌های‌ افراد دارای حقوق کمتر و تعدیل ضریب حقوقی افراد دارای حقوق‌های بالا خواهیم بود.

وی در مورد رسیدگی به مشکلات فرهنگیان گفت: حجم بودجه‌ای که سال گذشته به رفع مشکلات فرهنگیان اختصاص یافت، بی‌نظیر بود. بودجه 4هزار میلیارد تومانی سال 84، با 50درصد افزایش به 6 هزار و 100 میلیارد تومان در سال 85 رسید.

وزیر آموزش و پرورش افزایش شأن و منزلت معلمان را یکی از اولویت‌های این وزارتخانه  اعلام و تاکید کرد: در این زمینه باید اقدامات جدی صورت گیرد.

وی افزود: بحث‌های رفاهی جمعی مانند بیمه فرهنگیان از جمله برنامه‌های در دستور کار این وزارتخانه است و در این زمینه علاوه بر تاسیس شرکت بیمه فرهنگیان، بیمارستان و ارائه خدمات درمانی به فرهنگیان، ‌اسکان آنها در نوروز امسال نیز صورت گرفت.

همچنین معاون توسعه و برنامه ریزی آموزش و پرورش اعلام کرد بود که سهام عدالت فرهنگیان به شکل پلکانی به آنان تعلق می‌گیرد.

فرشیدی در خصوص وضعیت نوسازی مدارس اظهار کرد: در جلسه مجلس، دو فوریت لایحه صدور مجوز احداث بنا برای فضاهای آموزشی تصویب شد.

وی با بیان این که موانع موجود برای نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس سبب شد تا آموزش و پرورش در این مدت تنها موفق به اخذ مجوز بازسازی و مقاوم‌سازی تنها یک مدرسه شود، ادامه داد:  مبهم بودن قوانین باعث شده‌ بود تا شهرداری‌ها تصور کنند باید برای صدور مجوز از وزارت آموزش و پرورش عوارض اخذ کنند و عوارض مطالبه شده گاهی حتی بیش از بودجه اختصاصی وزارتخانه برای بازسازی مدارس بود.

وزیر آموزش و پرورش با اظهار امیدواری نسبت به تصویب این قانون در جلسه آتی مجلس، گفت: به محض رفع موانع، مقاوم‌سازی مدارس به سرعت صورت می‌گیرد.

وی با رد عدم همکاری بسیاری از پیمانکاران با وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این امر صحت ندارد، زیرا به دلیل قداست امر آموزش و پرورش خیلی از افراد تمایل دارند که در بهبود وضعیت این بخش، بویژه در انجام اقدامات خیریه مانند مدرسه‌سازی سهیم باشند و پیمانکاران نیز از شاکله فرهنگی برخوردارند.

بودجه  تجهیز  مدارس به فناوری

وی همچنین از اختصاص 12درصد بودجه‌های عمرانی این وزارتخانه برای  تجهیزمدارس به فناوری‌های نو  کشور خبر داد.

فرشیدی گفت: ستادی با عنوان ساماندهی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در آموزش و پرورش پیش بینی شده و امسال شاهد تحولاتی در این زمینه در مدارس خواهیم بود.وی با اشاره به  کمبودهای موجود در زمینه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در مدارس اظهار داشت: افزایش تجهیزات آزمایشگاهی دروس فیزیک، شیمی  و حتی رشته‌های علوم انسانی در دستور کار است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش فیلمی با موضوع انرژی هسته‌ای اوایل اردیبهشت برای دانش‌آموزان نمایش داده خواهد شد.

وی افزود: به منظور جلوگیری از سنگین شدن حجم کتب درسی کتاب مجزا در مورد انرژی هسته‌ای تدوین نمی‌شود.وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به چگونگی رسیدگی به کاستی‌های کتب درسی از کم شدن حجم حفظیات و افزایش مطالعات عمقی خبر داد.

  • حاشیه:

بر اساس اعلام قبلی زنگ هسته‌ای که قرار بود، به صورت نمادین در مدرسه حضرت زهرا منطقه 3 آموزش و پرورش به صدا درآید، با تغییر غیرمنتظره مکان برگزاری مراسم، در دبستان دخترانه رازی زده شد.

خبرنگارانی که به مکان اعلام‌شده قبلی (مدرسه حضرت زهرا)مراجعه کرده بودند، نتوانستند در زمان مقرر نواخته شدن زنگ هسته‌ای در این آئین حضور یابند.

کد خبر 19181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز